Jumaat, 24 Januari 2014

Permohonan Kemasukan IPTA 2014



Assalamualaikum hi guys bertemu lagi entry terbaru ini.tapi entry ini khas buat mereka yang tidak lagi melanjut pelajaran di IPTA.Dan juga untuk mereka yang baru saja ambil spm boleh mohon IPTA.Sebelum memilih itu pastikan jurusan di ambil adalah minat korang.
Sekarang ini kalau tak ada minat dalam seseuatu jurusan , kualiti kerja adalah tak bagus.So lagi penting dan lagi bagus memilih jurusan yang betul2 kita minat. Jangan ikut kawan kita.Jangan ikut pengaruh drama kat tv.

Ini adalah langkah seterusnya untuk korang capai impian korang. Ohh yea mana2 University adalah bagus sebenarnya.Janganlah memilih sangat.Kalau dapat UKM,pergi jelahh.Kalau korang fikir UITM Shah Alam adalah tempat paling "kelas" sebenarnya tanggapan itu salah.
Banyak lagi University sama baik dari UITM Shah Alam. Mana tempat belajar adalah sama.Yang penting niat kita jer!!


Untuk permohonan kemasukan ke IPTA bagi lepasan SPM, Politeknik & ILKA, STAM, STPM dan Diploma/Setaraf secara rasmi akan dibuka untuk capaian pada jam 12.00 tengah hari 20 Januari 2014 sehingga 7 April 2014. Sila rujuk pautan Bahagian Pengurusan Kemasukan Pelajar untuk panduan > http://upu.moe.gov.my/web/
Status dari Facebook UPU ( BPKP JPT ), para pelajar boleh membuat permohonan atas talian seperti link diatas untuk kemasukan ke IPTA 2014. Pembelian No Pin BSN akan dijual pada tarikh yang sama 20 Januari 2014.


Untuk makluman semua, sebarang No PIN BSN yang dibeli sebelum tarikh diatas tidak sah sebab ia merupakan no pin bagi IPTA/agensi yang berkaitan untuk permohonan 2nd intake dan politeknik untuk progam Ijazah di Politeknik.

Tiada ulasan: