Jumaat, 21 Jun 2013


Ayah
Ampunilah dosa anakmu
Tidak terdetik di hati, senyuman mu dihospital adalah yang terakhir
Aku ingat engkau akan lebih lama bersama ku
Maka diikhtiar agar masalahmu terlerai
Tak sangka pembedahan kecilmu mengambil masa 10 jam
Hanya untuk memasuk saluran kencing dari bawah
Agar engkau ayah lebih selesa
Rupanya membawa bencana
Perlukah aku menyalahkan sesiapa
Atau menerima takdir Tuhan

Ayah 
Aku tidak dapat menerima cara kemergianmu
Aku tahu kau tersiksa
Cecair garam pencuci darahmu bagai merentap hidupmu
Aku tahu engkau tidak mampu bertahan ayah
Walau mengalir air mataku
Namun sudah amat terlambat
Aku pasrah
Selepas itu tidak berapa lama kaupun pergi 

Apakah aku bersalah
Ampunkanlah Ayah
Kerena mungkin aku tidak tertanggung dengan kesilapan ini
Ya Allah jika ada kesian belasmu
Aku bermohon
Ampunilah segala dosa ayahku
Tempatkanlah dalam syurgamu tanpa hisab.
Amin.


Tiada ulasan: